Animism – Tron att naturen är levande och besjälad
Ända sedan jag var barn har jag upplevt naturen som levande. Skogen kändes aldrig tom, vinden bar på en närvaro och vissa platser hade en alldeles särskild energi som nästan gick att känna i hela kroppen. Jag pratade med djur, kände stark respekt för träd och upplevde ofta att naturen hade ett eget språk långt … Läs mer